Beiträge von Mario_Marques
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Hallo zusammen!
Ich brauche Ihre Hilfe, ich bin dabei, eine neue Persenning im Cabriozentrum Osnabrück zu kaufen, leider habe ich keine, aber ich habe auch keine Ahnung, ob mein Auto bereit ist, eine zu erhalten, weil ich keine Ahnung habe, wie Um es am Auto zu installieren, bitte ich Sie, wenn Sie mir bitte detaillierte Bilder zur Installation am Auto und alle Befestigungspunkte zur Verfügung stellen können. Ich habe bereits Google, YouTube in vielen Sprachen, einige Foren auf der ganzen Welt ausprobiert und kann keine detaillierten Informationen dazu finden
Ich weiß nicht, ob es einen Unterschied macht, aber mein Auto ist ein Modell von 1991 mit hydraulische Verdeck.
Danke für Ihre Hilfe
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Today I managed a few more things, the clutch and gearbox are already in place, here are some photos and useful information.
Eine kleine Reinigung vor der Montage der KupplungI usually find an important detail in cars with poorly adjusted cables!
Transmission identification details
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I checked the workshop garbage can to see what raw material there was to make some small changes and I found everything I needed
and start work:
Aqui perto do final:
almost finished:
Stroke difference, Modified with two possible adjustment positions, one slightly shorter than original, one much shorter vs. original MK3 GTI (my cabriolet is 3mm smaller than the mk3gti but very similar).
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The latest 2H versions already have injectors with more than one hole, the ones in the photos are from me, my car is from 1991, month 5 (production date)
Dies ist die Referenz der alten 2H-Motorinjektoren, erste Versionen(Ich weiß nicht, wie viele Löcher es gibt, aber ich schließe daraus, dass es die "solchen" 1-Loch-Injektoren sind)
I'll try to get in touch with the company DubRacers, but my question goes a little deeper, what I really wanted was feedback from someone who has had this experience of putting these types of components in their car and the car on one test bench has measured.
Techtonics(TT Tuning), which I already know and I know it's certainly good, unfortunately importing this type of component to Portugal from outside Europe is a complicated process
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Ich hinterlasse hier eine weitere Sammlung von Fotos der im vergangenen Jahr durchgeführten Dienste.
Den 2E-Motor fertig stellen, um ihn auszutauschen, sobald sich die Gelegenheit ergibt.
Diffusor am Einlass des Luftmassenmessers installieren
Bestimmen Sie die Abmessungen der Abgaskrümmerkanäle
perforierte Folie anbringen
Elektrischer Überholungsservice
Ich habe ein originales Lederlenkrad ohne Airbag gekauft
Ich habe eine kleine Reparatur am Armaturenbrett gemacht, es hatte einen kleinen Schaden
Wartung/Überholung der Lenksäule
Lenksäulenlager einbauen
Hier die untere Zentrierbuchse/Lagerhalter, dieses Stück zentriert und hält das zentrierte Lager
Werkzeugvermessungstest und letzte Anpassungen
Lub
Hier ist das Lager vorhanden
Und die neue obere Buchse an Ort und Stelle
Und hier die alten und neuen Lager nebeneinander, mein neues Lager hat viel mehr Nadeln als das Original, was zu viel weniger Spiel führt.
Ich nutzte die Gelegenheit, um etwas zu ändern, das nicht sehr wichtig war, aber das ich bereits im Sinn hatte, zu ändern, und kaufte eine neue Original-Deckenleuchte.
Ist das neue!
Hinsichtlich der Lagerung war meine im Vergleich zu den meisten Autos nicht allzu schlecht, aber das Gefühl, das die Lenkung jetzt vermittelt, ist ein miserabler Unterschied, es sieht aus wie ein modernes Auto, völlig solide und ohne Geräusche. Ich habe das ausgenutzt und da ich alles neu hatte und auch einen neuen Zündkontakt gekauft habe, war es ein weiteres Kopfzerbrechen, den richtigen für mein Auto zu finden. -
Hat jemand Erfahrung/Feedback von einer europäischen Person oder Firma, die Chips für das 2h-Golf-Cabriolet entwickelt/vermarktet? Übrigens, welche Opel 16V Injektoren sind die hier erwähnten? Von welchem Motor/Baujahr sind diese Einspritzdüsen? Soweit mir aufgefallen ist, gibt es beim 2h je nach Baujahr, ECU-Änderungen, Injektoren und Verteiler einige Unterschiede, dies basiert auf den Informationen aus der vw etka-Software.
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Hallo allerseits, ich habe mich entschieden, diese Informationen zu teilen, weil ich dachte, dass sie ein gewisses Interesse und eine Interaktion Ihrerseits haben, obwohl nur ein Test mit jeder der Konfigurationen veröffentlicht wurde, wurden mehrere Tests durchgeführt, um zu überprüfen, ob die Ergebnisse konsistent sind. leider schreibe und spreche ich schlecht deutsch, deshalb werde ich den Google-Übersetzer verwenden, um bei der Übersetzung zu helfen. Ich entschuldige mich, wenn die Texte Fehler enthalten.
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Hello, I've been away for a long time, and there are some updates about this "project car".
Some performance measurements, during the measurements, I found out that my tacho has a big error in speed(probably most cars have, mine has 15" wheels), when it displays the needle at 100kmh, it's actually around 89/92kmh, I did the testing using a military spec GPS.
Specs: Group A exhaust(stock 2h manifold with Kat), K&N filter, BB chip
Specs: Group A exhaust(stock 2h manifold with Kat), K&N filter, BB chip + Big brake kit!(big brake kit made the car slower by a lot!!!)
Specs: Group A exhaust(stock 2h manifold with Kat), K&N filter, stock chip + Big brake kit + Ignition Tuning + ngk iridium spark plugs + cam timing retard + Venturi in the LMM
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More pictures about work that has been already done.
The cooling system has been improoved, air guides forcing air into the radiador have been installed, aluminium thermostat housing from golf mk3 GTI 16v, aluminium cooling flange on the cylinder head, tdi oil cooler, g13 coolant, oil sump splash guard, and other things.
This made a big noticeable improvement on the coolant and oil temperatures, a good 20degrees reduction in the max oil temperature when driving very hard.
golfcabrio.de/web/attachment/4332/
golfcabrio.de/web/attachment/4336/
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I have find myself some help in the archive, but advice and specially pictures from the installation are welcome from any people with experience or parts for sale , I still don't know where to get the manifold, I don't know where to buy it.
Need recomendation.By the way, this may be interesting to show, not everyday that you can see exhaust scavenging, i made this video with the 2E exhaust manifold and downpipe.
I don't know if this 2E exhaust manifold fits the space available in the car.Externer Inhalt youtu.beInhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
Some people may not have this idea but the purpose of a good exhaust is not only to allow exhaust gases to go out but also help promote scavenging.
I made this vídeo using the standard exhaust manifold and downpipe from a 2E engine.
The 2H does not promote any scavenging, actually it restricts the gases from what I have tested.
I dont know yet if the 2E manifold is indeed a good option, i dont know if it fits, thats why I am looking for other options on the market to Cope whit my tuned head and sport/street camshaft, I AM not looking for big gains, just a little bit extra.
I have found this topic in the archive área.
https://archiv.golfcabrio.de/f…3%C2%BCmmer-golf-1-cabrio
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Good
About the steering wheel, I bought the car already with it is from a VW polo, I dont like it, I Will replace it One day with the original, but for now is OK, I only care about car mechanics and driving experience.
My goal is to finish the 2E that I am rebuilding and adding some mild street tuning.
I have ported the head, changed the valve guides, new valves, new stem seals, now it is at a machine shop to skim the head surface and correct the volume of the combustion chamber to make a little increment in the compression ratio.
I need now to find a solution for my exhaust manifold, I need to increase the exhaust flow, I do have the 2E exhaust manifold but I dont know if its a good or bad ideia, or if I should look instead for a performance one, no idea where to go, I have to search in this forum, seems like 2E conversion is quite popular here but I didnt find yet many pictures.
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Hello mauben, it's very hard to understand the color from the car is this pictures, light and camera makes big changes in the look, check the following pictures and also the ones in the top of the topic.
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Hello PHOENIX, sadly I am not 100% sure about the color, it's not original(I think).
From my search and comparison side by side with cars it is Porsche's Maritime Blau, but not sure, this car came from germany, used to belong to a portuguese doctor, first and only owner before me, he was living in germany and he had change the car a little bit, he also owned 1 porsches in this same colour, 964 carrera, side by side the cars look the same, I think it's the same colour, the guy had a "thing" about this color.
One question to you, maybe you can help me, is it ok if I write in english in this forum?
Sadly my german is really bad.
Just really sad to not know german, I don't know if most people here do speak english or at least have some "app to translate", I see so many interesting information here but sadly I can't understand a big part of it, I have to use the help from google translate, and sometimes the translation is not that great.heheheeheh -
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O que outras pessoas estão dizendo
Olá!
Eu me inscrevi para poder ajudar.
Então MFA:
Também não funcionou para mim, comprei um velocímetro funcional, instalado -> também não funcionou !!
Erro: a massa do MFA. O MFA possui massa própria devido à sua sensibilidade.
É o cabo marrom / branco que está conectado à cabeça do cilindro no bico de água.
Conectei um cabo de partida do pólo negativo da manta à cabeça do cilindro e eis que o MFA está funcionando. o velho velocímetro também funciona
Simplesmente conectei um cabo de aterramento do motor do domo direito (existem 2 pinos M10) à conexão do parafuso do tubo de entrada (parafuso Allen M10) e agora ele funciona. tudo.
O anúncio de KW era a junta de solda conhecida no anúncio.
Para testar, desconecte o conector do codificador preto e colmate os contatos. O ponteiro deve desviar.
Se você precisar de fotos, basta escrever.
Saudações: Hannes
Se você precisar de fotos, basta escrever.
Saudações: Hannes
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